Denna artikeln innehåller reklam
Kan ett årshjul verkligen förbättra samarbetet och kommunikationen inom en organisation? Det bevisar Plandisc – som med fokus på användarvänlighet och smidiga integrationer gjort det enklare för företag att planera arbetsflödet internt.
Utformat för att göra planeringen enklare är Plandisc ett innovativt alternativ till den traditionella kalendern. Genom att skapa årshjul får organisationer såsom skolor, kommuner och företag ett användarvänligt alternativ som gör det enklare att planera sina arbetsflöden. Något som inte bara förenklar möjligheten till en överblick kring det som behöver göras inom organisationen och när det behöver göras – utan även sparar in arbetstid och samtidigt bidrar till ett ökat samarbete mellan kollegorna.
– Plandisc är ett väldigt kommunikativt verktyg som bidrar till ett ökat samarbete och förståelse för den planering som läggs upp inom en organisation. Det blir som en kommunikativ kärna i organisationen, vilket underlättar i dag när många har sin bas via Teams eller intranät. Det kräver att alla aktiviteter som behöver göras finns tydligt beskrivna någonstans, vilket årshjulen hjälper till med, förklarar Julia Blåman, Sales Consultant på Plandisc.
När Plandisc nådde marknaden var man den första tjänsten sitt slag, men har sedan dess fått se fler aktörer ta plats på marknaden. Men en sak särskiljer fortsatt Plandisc från andra konkurrenter med liknande upplägg – sättet man låter kunden och användarvänligheten vara en kärna i produktutvecklingen. Genom att ständigt vidarebefordra feedback från sina användare till sina egna UX-designers bygger många av de uppdateringar som görs på just önskemål från faktiska användare av Plandisc. Att Plandisc dessutom går att integrera med Microsoft 365, och går att använda direkt via webbläsare, gör det ännu enklare att börja använda som ett smidigt verktyg inom sin organisation.
Samtidigt hänger man med i de trender som råder i teknikbranschen, vilket gjort att man i dag påbörjat utvecklingen av AI-tjänster i Plandisc. I höst väntar lanseringen av det första integrerade AI-verktyget som ska underlätta användarnas arbetsflöden. Med AI kan användarna automatisera och förbättra planeringsprocessen – genom möjligheten att importera befintliga planer eller låta en chattbaserad AI skapa nya. Detta är startskottet för introduktionen av ett flertal nya verktyg i Plandisc – som fortsätter kontinuerligt det närmaste året.
– Vi är alltid intresserade av vad våra kunder känner och hur vi kan förbättra Plandisc. Det senaste året har vi själv sett över hur vi internt kan integrera AI i våra arbetsprocesser, vilket gjort det självklart att även implementera AI i Plandisc. Allt för att göra planeringen ännu enklare för våra användare, säger Dennis Jørgensen, Head of IT på Plandisc.
– Vi ger organisationer och företag möjlighet att visualisera kunskap som i vanliga fall är svåröverskådlig. Man får en helt ny inblick i allt som händer i organisationen. Genom att öka möjligheten att dela relevant information med relevanta personer inom företaget, så att alla arbetar mot samma mål, är vi med och ökar samhörigheten i organisationer, avslutar Marc Nonbo, Head of Sale på Plandisc.
Läs mer på: